میز تاریخ رسانه طرفداری به بازی تاریخی ایران و قطر که 25 سال پیش برگزار شد اختصاص دارد

روز 16 آبان ماه 25 سال قبل، تیم ملی کشورمان به مصاف تیم ملی قطر رفت و در حالی که با یک برد در خاک حریف صعودش به جام جهانی قطعی می شد، برابر این تیم 2-0 بازنده شد، هر 2 گل تیم ملی قطر را در این بازی سالم العنزی به ثمر رساند.

به گزارش طرفداری، تیم ملی ایران شروع خوبی در مسابقات مقدماتی جام جهانی 1998 فرانسه داشت، در دوره مقدماتی با 5 برد و یک مساوی برابر سوریه، قرقیزستان و مالدیو عالی کار کردیم و 39 گل زدیم، در دور دوم هم خوب عمل کردیم و چین را 2 بار و قطر را یک بار بردیم اما مساوی برابر عربستان و کویت در تهران و سپس باخت برابر قطر در دوحه باعث شد در گروهمان دوم شده و از صعود مستقیم به جام جهانی باز بمانیم.

بعد از باخت برابر تیم ملی قطر، اتفاق تازه ای در فوتبال ایران رخ داد و محمد مایلی کهن که اوج گیری فوتبال ایران بعد از دوره 4 ساله افت در دوران او رخ داده بود، از هدایت تیم ملی کشورمان برکنار شد.

در دوران محمد مایلی کهن، تیم ملی ایران از رتبه 123 در رنکینگ جهانی بالا آمد و 60 پله صعود کرد، در این دوران برد با 4 گل برابر چین، 3 گل برابر عربستان، 6 گل برابر کره جنوبی، 17 گل برابر مالدیو و 9 گل برابر قرقیزستان را تجربه کرده بودیم و با وجود این که هنوز شانس صعود داشتیم، مایلی کهن برکنار شد. در روز باخت به قطر کریم باقری به شکلی عجیب مقابل بازیکن قطری عصبی و به هم ریخت و از زمین اخراج شد.